Bufet suedez - aperitive asortate

Se apropie Sarbatorile de Iarna, Craciunul, revelionul etc, asa ca m-am gandit sa va prezint un mini-bufet, cu aperitive asortate pe care l-am servit de curand, la o aniversare in familie. Nu sunt spectaculoase, insa multi dintre voi imi cereti idei de meniuri pentru petreceri, sarbatori etc si ca ma gandeam ca va sunt de folos.

Sa incepem deci... am facut intai si intai chiftelute din carne de pui si bulete de cascaval. Apoi, am folosit un ananas proaspat, ridichi, cateva boabe de struguri albi si cateva de struguri negri, o mana de scobitori si am facut un ananas impanat cu bulete, chiftelute, struguri si ridichi. Puteti inlocui ridichile cu rosii cherry. Ananasul arata interesant si e mult mai "de efect" decat un platou simplu.


Au urmat apoi clasicul "dobos de sunca si cascaval", intotdeauna apreciat de musafiri si intotdeauna vanat de mine in platourile de la nunti :)) Eu am ales varianta cea mai simpla: am cumparat sunca feliata si branza topita felii de la Hochland (atentie insa, nu pachetele clasice, ci cele Sandwich Scheiben, care sunt fie cu Emmentaler, fie cu Maasdamer si sunt mai groase feliile, deci perfecte pentru asa ceva). Am alternat o felie de sunca cu una de branza, am lipit intre ele cu unt si pentru mai multa stabilitate, am infipt una bucata scobitoare si una bucata boaba de strugure.

Tot din categoria "impresia artistica" avem frigarui cu bacon, branza Brie, fructe confiate si struguri. Apropo, branza Brie sau orice alt tip de branza cu mucegai nobil merge destul de bine cu struguri, asa ca puteti face un platou separat cu branzeturi de genul asta si cu struguri.



Pentru ca nu toti musafirii sunt fani branza "mucegaita", se cerea un platou asortat, care da foarte bine asezat in mijlocul mesei, la un bufet suedez.

Ouale umplute... hm... cred ca nu v-am mai prezentat reteta, desi e atat de populara incat ma gandesc ca o stiti. O sa revin cu reteta, daca e cazul si nu stiti cum se fac. Daca nu, va prezint soriceii oua umplute (Dana (Danone) face si ea niste soricei tari simpatici). Urechile sunt facute din ridici, ochii din cuisoare, cozile din patrunjel.

Pentru ca nu e ok sa imbuibam oamenii cu aperitive fara sa le oferim si o alternativa mai "light", am facut o salata asortata, din salata Romaine, ridichi, rosii, masline negre si mozarella, cu un dressing simplu, din iaurt. E de preferat sa alegeti salata Romaine sau salata Iceberg pentru astfel de salate pe care le serviti la mesele festive, pentru ca sunt mai corcante si rezista mult mai mult timp fresh, chiar daca salata are dressing, salata verde obisnuita "oboseste" foarte usor, in special sub greutatea dressingului.


Ne-am mai delectat si cu "salata de sunca", fie pe tartine, fie in barcute de ardei, fie direct pe feliute de castraveti. Reteta de salata e incredibil de simpla si o gasiti aici.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu