Paste carbonara

M-am gandit sa va prezint rand pe rand cartile mele cu retete culinare, cele pe care le deschid cu drag ori de cate ori am nevoie de inspiratie pentru o noua reteta sau pur si simplu pentru ca o carte de bucate realizata bine si cu poze sugestive e la fel de captivanta pentru mine ca si un roman bun. Cand eram mica, una dintre cartile mele preferate era La Medeleni. Mereu m-am considerat o Olguta si mereu l-am vazut pe bunicul meu ca si pe un Mos Gheorghe, intelept si bun, caruia ii savuram povestile despre copilarie si cantecele pe care le canta la titera. Tot el m-a invatat sa pretuiesc fiecare carte, sa o citesc indiferent daca e dintr-un domeniu care ma intereseaza sau nu, din respect pentru cel care a scris-o si din respect pentru mine ca si om ce se vrea a fi un suflet deschis.

Cartea de bucate "La Masa cu Jamie" am primit-o cadou de la mama imediat dupa nunta, cu urarea sa imi ghideze pasii in bucatarie asa cum si ei i le-au ghidat Silvia Jurcovan si Sanda Marin. Am decis sa gatesc cate o reteta din fiecare carte pe care vi-o prezint, pentru a va tenta sa o deschideti mai des daca o aveti deja sau sa o cautati daca inca nu face parte din colectia voastra. Ce imi place la cartea lui Jamie e ca retetele sunt atat de simple si ingredientele sunt imbinate atat de natural, incat te intrebi "de ce nu mi-a venit mie ideea asta?" Ei bine, nu ai fost tu norocoasa, insa i-a venit lui. Si pentru ca Jamie e un suflet deosebit (poti vedea asta din pasiunea pe care o pune in bucatele pe care le pregateste, in zambetul lui si in toate lucrurile minunate pe care le face pentru copii) e atat de generos incat sa isi impartaseasca ideile cu noi.

Si ca sa va indragostiti iremediabil de stilul lui Jamie nu am sa va scriu eu ingredientele si modul de preparare, ci i-am lasat lui aceasta onoare, eu am intervenit pe ici pe colo (in punctele esentiale, cum ar spune Caragiale), respectiv am renuntat la menta pentru ca nu am gasit nicaieri proaspata si inlocuit-o cu patrunjel, pe care toata familia il iubeste si l-ar manca pe paine si din pacate am inlocuit farfalle-le cu penne, din motiv ca la Auchan nu aveau fundite sub nici o forma si nu am avut timp sa caut altundeva.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu